Skip to content

Brand Ambassador – Laura Radu (Episodul 9)

By HR | | 0

Binele pe care îl faci celorlalţi se va întoarce înzecit, iar noi suntem mândri că avem oameni faini la Office Depot. Laura Radu defineşte oamenii faini ca fiind indivizii cu care poţi vorbi despre orice. Daca avem nevoie de ceva, nu simţim niciun obstacol în a merge şi a cere ajutorul sau diferite informaţii. Mai multe detalii despre discuţia Laurei vei găsi mai jos.

1. Spune-ne mai multe despre tine la nivel personal si care e rolul tău în cadrul Office Depot.

Aş spune că sunt o persoană amabilă, calmă, deschisă şi cred că în acest fel mă percep şi ceilalţi. Îmi face plăcere să fiu înconjurată de oameni, să-i ajut, să mă distrez. Îmi place să fiu înconjurată de oameni amuzanţi, mai mult decât să fiu eu amuzantă (dar pot să fac şi eu glume bune).

Acum în Office Depot sunt Senior Technical Trainer – presupune realizarea training-urilor de proces pentru noii angajaţi ce vorbesc limba franceză şi livrez training-uri de soft skills.

2. Revenind la începutul călătoriei tale în Office Depot, ai putea să ne împărtășești titlul poziției tale de atunci?

Când m-am angajat pentru prima dată am avut rolul de Asistent de proces pentru regiunea din Franţa. Evaluam comenzile de la clienţi care erau puse în aşteptare din diferite motive şi după ce le evaluam luam decizia dacă să trimit comanda clienţilor sau să menţin în continuare acel status. Am făcut activităţi de relaţii cu publicul – luam legătura cu clienţii în fiecare zi. Erau multe momente amuzante în primele zile – aveam probleme să înţeleg ce vroiam clienţii şi ceea ce spuneau deoarece erau două tipuri de limbi – cea care o înveţi la şcoală şi limba nativă. Ceea ce făceam în acest caz era să îl rog pe client să rămână pe linie şi îi întrebam pe colegi: ,,Aţi auzit de fraza asta înainte? Ce ar trebui sa fac în cazul acesta” . M-am angajat în perioada în care rolurile din Franţa erau în tranziţie aici, aşa că toată lumea avea aceeaşi experienţă şi era amuzant că făceam brainstorming în fiecare situaţie. A fost multă muncă de echipă. De asemenea, îmi aduc aminte de o situaţie atunci când am sunat un client. O doamnă a răspuns la telefon – numele clientului era un nume de bărbat. Am început să spun că o sun în legătură cu soţul ei care a plasat o comandă. Ea a răspuns ca soţul ei a murit cu câteva săptămâni în urmă. Am rămas un pic şocată şi în cele din urmă am agreat să schimbăm numele comenzii.

3. Ce îți amintești din prima ta zi la Office Depot? Povestește-ne câteva amintiri despre cum era pe atunci.

Era prima zi de induction. Ne-am întâlnit în sala de conferinţe de la un hotel – eram în jur de 100 de persoane care au început în aceeaşi zi. Ceea ce ţin minte este că am avut cea mai lungă perioadă de induction – aproape o săptămână. Eram foarte încântată şi interesată pentru a vedea cum se defăşoară lucrurile într-o companie multinaţională (deoarece înainte am lucrat într-o companie mică). Era un sentiment plăcut să văd că acei colegi care au început deodată cu mine erau la fel de novici precum eram eu şi că aveam să începem această călătorie împreună.

4. Care a fost cel mai amuzant moment în rolul curent?

Sunt multe momente amuzante – doar trebuie să aleg unul dintre ele… Era o situaţie de la primul meu training – prima mea lună de când eram trainer şi am avut un prim participant. Am revizuit paşii procedurii şi următorul pas era să plaseze primul apel. Participanta era pregătită şi a plasat apelul. Am sunat şi a spus partea de introducere şi persoana nu răspundea. Auzeam cum persoana încerca să spună că nu înţelege limba franceză – înţelegea limba dar nu putea vorbi. Participanta şi-a dat seama că era o persoană vorbitoare de limba Engleză aşa că a schimbat limba. A fost amuzant momentul deoarece ea s-a pregătit tot discursul în Franceză dar l-a livrat in Engleză. Dar a făcut o treabă foarte bună.

5. Care a fost cea mai mare realizare de până acum?

Cred că e destul de dificil să menţionez câteva realizări, dar o realizare la care mă gândesc este atunci când mă duc la etajul celor care vorbesc cu clienţii în limba franceză şi realizez că 90% dintre oamenii care lucrează aici au fost formaţi de mine. Nu ştiu dacă este cea mai mare realizare, dar e una de care sunt mândră.

6. Oferă-ne câteva sfaturi referitoare la cum să reuşeşti în carieră.

Munca din greu este un ingredient cheie. Apoi este necesar să ştii cum să lucrezi în echipă – chiar dacă ai o sarcină individuală, aceasta e relaţionată cu alte sarcini pe care le realizează alte persoane. De asemenea, un lucru important pe care l-am învăţat în OD  este să-ţi setezi limitele în termeni de ce poţi realiza şi să menţii o balanţă sănătoasă între muncă şi viaţa personală. În termeni de ce poţi face – am încercat să fac multe sarcini deoarece am dorit să învăţ cât de mult posibil şi am realizat că nu le pot face pe toate la standardele pe care le doresc. 

7. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai înfruntat? Cum ai reușit să treci peste ele?

Provocările cele mai mare au venit de la munca cu oamenii. Pe de-o parte este un lucru foarte plăcut şi atractiv să lucrezi cu oamenii deoarece ei sunt diferiţi. Pe de altă parte, asta e o provocare fiindcă trebuie să te adaptezi tot timpul la oamenii cu care lucrezi. Ca şi trainer, simt acest lucru ca fiind o provocare deoarece am nevoie să adaptez training-urile la fiecare participant. Au existat şi unele momente unde mă simţeam în dificultatea de a şti cum să lucrez eficient cu acea persoană. Ceea ce făceam în cazul acesta este să discut cu persoana respectivă: ,,Spune-mi care este cea mai bună metodă, ce ai nevoie de la mine şi eu o să te ajut”. Pot să spun că în cele mai multe cazuri a funcţionat. Alte dăţi era mai greu dar am reuşit să atingem obiectivele.

8. Spune-ne 3 lucuri pentru care iubești OD.

  • Oamenii: mă refer la mentalitatea oamenilor din jurul nostru. Ceea ce apreciez aici este că sunt oameni noi care vin în companie şi foarte repede îmbrăţisează mentalitatea noastră – lucrăm ca o echipă, ne înţelegem unii cu alţii. Cred că asta e ceea ce-i face pe oameni, oameni faini. Când mă refer la acest lucru, mă gândesc la oamenii cu care poţi vorbi despre orice. Dacă am nevoie de ceva, nu văd niciun obstacol să merg şi să întreb persoane pentru a obţine informaţii sau pentru a mă ajuta. Acesta e sentimentul pe care îl am atunci când merg pe palier şi văd oameni care lucrează unii cu alţii sau modul cum se uită la tine – asemeni cum e acasă.
  • Management: am avut şansa să am manageri foarte buni. Ceea ce am apreciat în legătură cu managerii cu care am lucrat a fost disponbilitatea pentru a ajuta oamenii să se dezvolte. Şi am văzut această grijă despre cum să fiu motivată şi să dezvolte în continuare oamenii.
  • Procedurile: mă refer la faptul că există echilibru muncă – viaţă privată şi văd lucrul acesta – apreciez foarte mult că munca suplimentară nu este încurajată, că există concedii de odihnă anuale pe care trebuie să le iei. Apoi, din nou, această preocupare pentru procedurile de muncă pentru fiecare echipă: fiecare echipă are obiective realiste, aşa că ştim cât trebuie să muncim şi unde trebuie să ajungem dar în acelaşi timp ne luăm timp pentru a face conexiuni între noi. Noi nu suntem aici la birou doar să muncim, ci avem şi alte lucruri despre care să vorbim şi care să ne apropie. Apreciez foarte mult faptul că lucrurile sunt făcute ca la carte.

9. Şi ce crezi despre Office Depot acum?

Văd ca avem o tradiţie, moştenire dar, în acelaşi timp, este o moştenire care se reînnoieşte cu fiecare nou angajat. Acesta este modul de gândire din OD: aparent tradiţională dar fiecare care vine aduce ceva nou şi, pentru mine, acesta este un lucru minunat.

10. Care e motto-ul tău?

Cred că fiecare are un set de valori după care se ghidează şi nu ştiu dacă am un motto anume. Există anumite lucruri în care cred şi încerc să îmi ghidez viaţa în direcţia respectivă. Unul dintre ele ar fi: ,,Binele pe care îl faci altora se va întoarce spre tine”. Un alt principiu ar fi acela că orice decizie voi lua vreau să fie cel mai bun lucru pe care l-am putut face în acel moment (chiar dacă nu a fost cea mai bună decizie). Încerc să nu am regrete – să acţionez în aşa fel încât să nu regret mai târziu.

 

 

 

 

0 comentarii on Brand Ambassador – Laura Radu (Episodul 9)

Tell us what do you think.

Nu sunt comentarii la acest articol

Add a Comment

Fill in the form and submit.