Skip to content

Brand Ambassador – Giulio Medda (Episodul 3)

By HR | | 0

Astăzi îţi prezentăm discuţia cu Giulio Medda, General Manager-ul nostru, care este un rol model în organizaţia noastră. Giulio ne împărtăşeşte motto-ul său care cuprinde povestea vieţii sale şi pe care l-a ajutat să realizeze aşa multe lucruri: ‘’Trăieşte ca şi cum fiecare zi e ultima zi dar planifică ca şi cum ai trăi o veşnicie”. Mai jos, vei găsi mai multe detalii despre parcursul său în Office Depot.

  1. Spune-ne mai multe despre tine la nivel personal și despre rolul tău în cadrul Office Depot.

 Cred că am prea multe hobby-uri pentru timpul liber pe care-l am. Am o fetiţă, astfel că timpul dedicat intereselor mele este tot mai mic. Îmi petrec timpul liber mergând la cinema, dar acum filmele pe care le vizionez sunt cele care îi plac fiicei mele. Mi-au plăcut întotdeauna concertele, cinema-urile şi evenimentele sportive. Îmi place atmosfera de acolo. Desigur, în trecut, aş fi mers la un concert rock, însă acum mă uit la Masha şi ursuleţul pe gheaţă. Dar uneori mai merg singur la evenimente, ca acum 2 weekend-uri de exemplu, când am mers la un eveniment de motociclete de viteză. Îmi place să fiu în locuri aglomerate şi îmi place să fac şi alte activităţi precum – fotbal, canoe şi scufundări.

  1. Spune-ne despre rolul tău în cadrul Office Depot.

Sunt responsabil pentru coordonarea întregului Shared Service Center din Cluj. Lunile trecute, rolul meu s-a extins şi am preluat responsabilitatea de a coordona toate operaţiunile de resurse umane de la nivel european. Această parte este mai dificilă deoarece resursele umane sunt o componentă foarte mare şi complexă a unei organizaţii. Ce aş spune despre partea aceasta este că e formată din partea de administrare, recrutare, relaţii cu sindicatele şi cea legală cu privire la coordonarea oamenilor.

  1. Revenind la începutul călătoriei tale în Office Depot, ai putea să ne împărtășești titlul poziției tale de atunci? 

Am acelaşi rol încă de la începutul venirii mele aici, de aproape 5 ani de zile. Ceea ce e diferit aici e organizaţia. Atunci când am venit aici, Shared Service-ul era mic şi sarcinile se făceau la nivel de ţară în timp ce azi organizaţia este mai mare  – am ajuns la aproape 450 de angajaţi. Există multe funcţii şi majoritatea dintre ele au avut parte de schimbări. Am standardizat multe dintre ele şi munca în ziua de azi este mult mai interesantă decât ceea ce a fost acum 5 ani.

  1. Ce îți amintești din prima ta zi la Office Depot? Povestește-ne câteva amintiri despre cum era pe atunci.

În cazul meu au existat 2 zile de prima zi în OD. Prima a fost la sfârşit de Noiembrie – Decembrie. În timpul procesului meu de recrutare, mi s-a oferit oportunitatea de a veni aici pentru o zi pentru a vedea organizaţia şi oraşul deoarece ar fi însemnat să mă mut dintr-un oraş în altul. De exemplu, se poate întâmpla ca un expat să se mute într-o altă ţară şi apoi să plece, nu din cauza rolului, ci din cauza mediului (poate soţiei nu îi place, copiilor nu le poţi oferi oportunităţi de dezvoltare potrivite). Aşa că prima mea zi a fost atunci când am venit în faza de interviu şi am fost foarte impresionat să văd cum a fost dezvoltat centrul. Mi-a plăcut foarte mult să văd oameni prietenoşi şi zâmbitori. Niciunul din membrii de aici (eram venit incognito) nu ştia că o să le devin şef. Aşa că, a fost interesant să văd personalitatea oamenilor, care mi-au arătat un respect sincer, nu acela care vine odată cu poziţia. Mi-a plăcut mult şi oraşul. Îmi dădea impresia că am venit în Italia datorită mediului familiar pe care Clujul îl are. Oamenii de aici te salută pe stradă şi îţi zâmbesc.

Cea de-a doua prima zi a fost atunci când am venit aici şi era prezentă şi echipa de manageri de la nivel european pentru a prezenta viitorul companiei Office Depot. Oficial, am devenit parte din echipa Office Depot din Cluj-Napoca în ziua în care CEO-ul şi CFO-ul de la nivel european au venit aici.

  1. Care a fost cel mai amuzant moment în rolul curent? 

E destul de complicat să aleg un moment amuzant deoarece sunt destul de multe. Unul din lucrurile care-mi place e faptul că nu am limitat deloc oamenii să se distreze. Întotdeauna spun că să te distrezi e parte din descrierea rolului tău. Pot spune că în fiecare întâlnire cu managerii pe care o am sunt glume care ar merita să fie notate undeva. Am făcut câteva glume de 1 Aprilie – unele dintre ele s-au răspândit şi la nivel European. Şi de asemenea petrecerile – distracţie mare de fiecare dată.

  1. Care a fost cea mai mare realizare de până acum?

Să fii acceptat de către toţi angajaţii, fiind un străin într-o organizaţie, nu e uşor. E important pentru mine să văd că angajaţii simt beneficiile prezenţei mele aici. Un aspect de care sunt mândru e acela că am sentimentul că nu sunt considerat ca fiind şeful companiei, ci mai mult fratele mai mare. Am sentimentul acesta pentru că oamenii mă opresc să îmi ceară sfaturi, pe lângă cele legate de partea profesională şi despre unde să meargă în vacanţă, de exemplu. De multe ori oamenii îmi cer sfatul în legătură cu decizia de a aplica pentru noi roluri.

  1. Oferă-ne câteva sfaturi referitoare la cum să reuşeşti în carieră. 

Când am crescut mediul de lucru era complet diferit de ce e acum. Calităţile personale precum obiceiul de a coordona diferite sarcini, dând impresia că eşti de încredere sau calităţile genetice precum carisma sunt foarte importante în organizaţia în care te dezvolţi. Piaţa pe atunci era mult mai mică – era competiţie destul de scăzută cu un număr redus de oameni. Azi, cunoştinţele sunt foarte importante  şi sfatul meu pentru oameni e acela că dacă doresc să aibă o carieră bună – e acelaşi lucru pe care i l-aş transmite fetiţei mele – să aleagă cele mai bune instituţii de învăţământ şi să înveţe cât de mult pot. Deci, fiecare dintre noi suntem în competiţie cu milioane de oameni şi noi porţiuni din lume (de ex. China şi India) care investesc foarte mult în cultura şi în educaţia lor. Mâine vom avea acces la anumite poziţii şi va trebui să intrăm în competiţie cu alte persoane de aici care au investit în educaţia lor.

  1. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai înfruntat? Cum ai reușit să treci peste ele? 

Cred că e instabilitatea percepută. Sunt aici de 5 ani de zile şi nu a existat un moment când mediul a fost stabil cu adevărat. Când am ajuns aici era un moment de transformare de proces. Apoi a existat Office Max, transformări de business şi achiziţia de către Aurelius. Deci, niciodată nu am lucrat într-un mediu în care să mă pot relaxa şi să văd lucrurile dintr-un punct de vedere detaşat. Rolul meu, cât şi munca celorlalţi colegi de-ai mei, sunt bazate pe un nivel crescut de luare a deciziilor, iar într-un mediu instabil e dificil ca luând acele decizii să vezi schimbări într-un timp relativ scurt, deoarece ele iau timp.

  1. Spune-ne 3 lucuri pentru care iubești OD. 

Cred că o să sune amuzant dar aş spune oamenii, oamenii, oamenii. Nu îmi aduc aminte un moment de când sunt aici unde să fi avut un conflict puternic cu cineva din această organizaţie ca un întreg. Întotdeauna am avut parte de oameni plăcuţi şi profesionali. Acesta e motivul pentru care îmi place Office Depot: oameni, oameni şi oameni: cei din faţa mea, de la nivelul meu şi cei de sub mine.

  1. Care e motto-ul tău?

Am un motto destul de important care spune povestea vieţii mele.  E un motto pe care l-am descoperit când deja trăiam în modul respectiv. Citindu-l o singură dată mi-am spus că este exact cum sunt eu. Începe cu o propoziţie pe care toată lumea o ştie şi se termină cu o propoziţie de care puţini o ştiu. Propoziţia sună cam asa: ,,Trăieşte ca şi cum fiecare zi ar fi ultima zi” şi aceasta e partea după care mă ghidez tot timpul, dar cea de-a doua parte e ,, şi planifică ca şi cum ai trăi o veşnicie”. Prima parte o ştiu de când aveam 5 ani de zile. Dacă îmi aduc bine aminte vine de la un cântec italian care era popular pe vremea aceea. Şi chiar trăiesc efectiv ca şi cum ar fi ultima zi. Un lucru care e important şi probabil că e şi motivul pentru care am reuşit aşa multe e acela că întotdeauna îmi planific lucrurile pe termen lung şi mă concentrez pe atingerea lor. Şi cea de-a doua parte vine dintr-o carte pe care am citit-o acum câţiva ani care cumva mi-a completat povestea vieţii mele. E o propoziţie spusă de un politician în vârstă care spunea partea aceasta şi atunci mi-am spus: ,,Wow, perfect de acord!”.

 

0 comentarii on Brand Ambassador – Giulio Medda (Episodul 3)

Tell us what do you think.

Nu sunt comentarii la acest articol

Add a Comment

Fill in the form and submit.