Skip to content

Brand Ambassador – Cosmina Campean (Episodul 11)

By HR | | 0

Din moment ce Office Depot a intrat în al 11-lea an în Romania îţi prezentăm cel de-al 11-lea – dar nu cel din urmă – Brand Ambassador. Cosmina care crede că într-un mediu în continuă schimbare, oamenii sunt parte din procesul de schimare al companiei. Schimbarea este, de asemenea, cuvântul cheie care o descrie pe Cosmina pe măsură ce descoperă multe lucruri despre sine în noul său rol. Suntem bucuroşi să o avem printre noi ca un agent de schimbare. Mai multe detalii găseşti mai jos.

1. Spune-ne mai multe despre tine la nivel personal și despre rolul tău în cadrul Office Depot.

Mă văd ca o persoană optimistă, norocoasă şi creativă. Acum, sunt Quality Improvement Specialist, asemeni serviciilor secrete – adică ascult telefoanele colegilor mei din departamentul de Accounts Receivable pe care le plasează spre clienţii din UK şi încerc să evaluez cât de bine a descurs conversaţia – cum se simte clientul după acel apel. Încerc să merg un pic mai departe de acel apel şi să văd profilul acelei persoane – ce se poate îmbunătăţi în termeni de deprinderi pentru colegii mei. La finalul lunii, totul e transpus într-un raport, iar în cursul lunii este mai mult ascultat şi coaching.

2. Revenind la începutul călătoriei tale în Office Depot, ai putea să ne împărtășești titlul poziției tale de atunci?

Am fost Credit Controller pentru regiunea din UK. Îmi aduc aminte primele zile – cele de la interviu. Am fost evaluată împreună cu alţi colegi de către colegii din UK şi am avut de dat nişte teste scrise. Totul a avut loc într-o singură zi în săli diferite şi multe interviuri erau ţinute unul după altul.

3. Ce îți amintești din prima ta zi la Office Depot? Povestește-ne câteva lucruri despre cum era pe atunci.

Cred că îţi aduci aminte de primele zile de şcoală când intri într-o camera şi vezi mulţi colegi noi şi nu prea ştii ce o să se întâmple. E acelaşi sentiment pe care l-am avut atunci când am intrat în biroul de pe Bld. Muncii. A fost un spaţiu deschis cu 40 de persoane. Birourile erau aranjate asemeni unei clase şi trebuia să te uiţi în jurul tău să găseşti un loc liber unde să stai.

Îmi aduc aminte câteva momente amuzante atunci când râdeam tare şi fiind într-un spaţiu deschis se auzea tot. Lângă noi era un team leader de la Departamentul de Accounts Payable care spunea: ,,Shh, vă rog, vorbiţi mai încet ”. De asemenea, la biroul de pe Muncii aveam un singur fax şi se auzea foarte tare când funcţiona. Anumite faxuri veneau pe numele meu. IP-ul meu a fost Raluca Oanta şi anumiţi clienţi scriau numele Racula sau Dacula. Deci, aveam porecle din partea clienţilor. Şi eram fericită că numele s-a schimbat în Cosmina (numele mic) şi o factură a venit cu numele Gozmina.

4. Care a fost cel mai amuzant moment în rolul curent?

Cred că sunt cele pe care le aud de la colegii care vorbesc cu clienţii. De exemplu:

  • Adresa unui client era etajul 3 Casa Paternoster ceea ce în latină înseamnă Casa Domnului. De fapt, D-zeu are 3 etaje, deci există speranţă! J
  • Atunci când cereau detalii despre card, un coleg a spus: ,,Poţi să mi-l dai acum? Sau îl astept pe cel mai lung” (cel mai lung număr de pe card).
  • Altul: o persoană de vânzări din UK ne-a sunat pe la ora 12:00 (ora României) şi a cerut să vorbească cu cineva care a avut ture mai târzii şi încă nu venise la birou. Persoana de pe vânzări a spus: ,,De ce să se mai chinuie să vină la ora aceasta la birou?”.

5. Care a fost cea mai mare realizare de până acum?

Cred că schimbarea care m-a impactat cel mai mult a fost situaţia prezentă. A fost o tranziţie de la o poziţie de raportare la un rol orientat spre oameni. Mi-a plăcut raportarea, dar a fost cea mai bună decizie pe care am luat-o până acum. A fost un sfat din parta managerului curent şi cel de pe HR care au văzut în mine mai mult decât am văzut eu în mine la acel moment. Cred că, în ultimii ani, a fost o schimbare constantă pentru mine.

6.Oferă-ne câteva sfaturi referitoare la cum să reuşeşti în carieră.

Rămâi ancorat în realitate şi centrat pe tine şi încearcă să faci fiecare mişcare în cariera ta luând în considerare valorile tale pe care le-ai descoperit până atunci. Mai specific, înseamnă să fii conştient de ceea ce îţi place la poziţia curentă şi ceea ce nu îţi place astfel încât să ştii care e următoarea mişcare. Să fii mai mult orientat spre ceea ce îţi place şi să faci alegerile ţinând cont de cine eşti şi ce deprinderi ai.

7. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai înfruntat? Cum ai reușit să treci peste ele?

Cea mai mare provocare este să lucrezi într-o companie aflată în transformare. Lucrezi într-un mediu unde nu totul este posibil şi operezi într-un business unde trebuie să fii competitiv cu resurse limitate. De exemplu, am simțit o schimbare de la un business orientat spre oameni la unul orientat spre obiective şi, pentru o persoană ce trece de la un rol bazat pe sarcini la unul orientat spre oameni, cum e în cazul meu, acestea sunt două direcţii diferite. Asta a fost cea mai mare provocare şi e încă o muncă în curs de realizare. Sunt încă aici şi nu o să renunţ.

8.Spune-ne 3 lucuri pentru care iubești OD.

  1. Colegii mei – cred că sunt nişte supravieţuitori, adică au învățat niște lucruri lovindu-se cu capul de pragul de sus, dar sunt în continuare sunt cei mai amuzanţi oameni
  2. Petrecerile
  3. Oportunităţile – orice tip de oportunitate, e acolo. Totul depinde de tine să le apuci.

9. Care e motto-ul tău?

,,Visul nu e ceea ce vezi în somn. E ceea ce te ţine treaz”. Acest lucru înseamnă să îndrazneşti să visezi cu ochii deschişi. Şi acum sunt ghidată de 2 axiome din teoria alegerii: singurul comportament pe care-l poţi controla este doar al tău şi tot ceea ce poţi să oferi unei persoane este informaţia.

 

0 comentarii on Brand Ambassador – Cosmina Campean (Episodul 11)

Tell us what do you think.

Nu sunt comentarii la acest articol

Add a Comment

Fill in the form and submit.