Skip to content

Brand Ambassador – Claudia Bodea (Episodul 1)

By HR | | 0

Office Depot a început un nou capitol în Cluj-Napoca. De atunci, am devenit un punct de referinţă stabil în oferirea de servicii calitative la nivel operaţional. Pentru a sărbători 10 ani de când suntem aici, suntem bucuroşi să vă prezentăm Brand Ambassadorii. În fiecare săptămână vom posta un interviu cu câtiva dintre asociaţii noştri care sunt modele de urmat în domeniile lor. Ei îţi vor prezenta călătoria lor profesională şi vor oferi sfaturi despre cum să reuşeşti în carieră. Sperăm că aceste informaţii te vor inspira să faci parte din echipa noastră câştigătoare!

Azi îţi vom spune povestea Claudiei Bodea, Specialistul nostru de partea de îmbunătăţire de proces. Fiind  o persoană jovială, ea nu renunţă uşor la ceea ce îşi propune deoarece întotdeauna găseşte noi metode de a învăţa din orice oportunitate. Mai jos, vei găsi mai multe detalii despre parcursul ei în Office Depot.

 

  1. Spune-ne mai multe despre tine la nivel personal și despre rolul tău în cadrul Office Depot.

Primul lucru care îmi vine în minte este acela că am devenit mămică. Am un băiețel de 2 ani care ne-a schimbat viețile, mie și soțului meu, și a adus fericire și împlinire. Acesta ar fi primul lucru care m-ar defini. Un alt aspect destul de interesant este acela că am o pisică. E un el, pe nume Bubu.

În prezent, sunt responsabilă pentru Departamentul de Contabilitate Furnizori din Franța din perspectivă calitativă. Acesta e un rol nou pe care-l ocup de aproximativ 6 luni, deoarece înainte m-am ocupat de regiunea UK, până când am intrat în maternitate. Deci, sunt cumva o junioară atunci când vine de limba franceză.

  1. Revenind la începutul călătoriei tale în Office Depot, ai putea să ne împărtașești titlul poziției tale de atunci?

Am fost Asistent de Proces în evaluarea conturilor clienţilor pentru echipa din Irlanda. A fost o singură echipă de Irlanda, iar ceilalți colegi se ocupau de clienții din UK. Toți erau surprinși și îmi spuneau: ,,Oh, vorbești cu oamenii din Irlanda! Niciodată nu înțeleg ce spun!”. Îmi amintesc de un moment amuzant când un client ne spunea numărul său de telefon: ,, Nic, nic, opt și opt!”. I-am spus: ,,Îmi cer scuze, dar ați putea să repetați?”. Clientul a răspuns din nou: ,,Nic, nic’’. Și, de fapt, ,,nic, nic’’ înseamnă ,,zero’’, fiindcă vine de la ,,nimic’’.

  1. Ce îți amintești din prima ta zi la Office Depot? Povestește-ne câteva lucruri despre cum era pe atunci.

Îmi aduc aminte de primele zile în companie. Atunci am avut câteva training-uri, eram toți într-un spațiu deschis și câțiva team lideri ne prezentau diferite informații. Eram fericiți fiindcă primeam sandwich-uri gratuite la prânz. Am avut parte de training-uri mai lungi – dar nu era ca acum când noii angajați au șansa de a exersa la propriul calculator ce îi învață trainer-ul. Cred că Office Depot a fost printre primele companii care au investit în oameni prin training-uri. Cu toții eram mândri că facem parte din compania aceasta.

  1. Care a fost cel mai amuzant moment în rolul curent?

Cred că e amuzant majoritatea timpului. 3 persoane care au început acum 10 ani fac parte din aceeași echipă  şi încă avem acelaşi coordonator, chiar și după atâta timp. Deci, chiar împărtășim câteva pagini pe “Peretele Faimei”, de atunci când am avut momente ,,fără creier’’. De exemplu, am avut un client la telefon care îmi mulțumea spunându-mi cât de mult l-am ajutat și eram confuză, deoarece nu știam cum să termin conversația. Și în acel moment am spus: ,,Mulțumesc, mă faceți să trag apa (flush)’’. De fapt vroiam să zic că mă face să roșesc (blush). Şi, desigur, colegii mei au început să râdă. Un alt moment amuzant a fost atunci când un coleg vorbind cu un client a spus: ,,Cum? Hârtie de toaletă mare? Doriți să returnați hârtia de toaletă?’’. Bineînțeles, toți au început să râdă și acel coleg era surprins cum poate o persoană să nu fie mulțumită de culoarea hârtiei igienice. Pe de altă parte, a fost amuzant momentul, deoarece eram într-un mediu profesional şi, totuși, vorbeam despre asta.

  1. Care a fost cea mai mare realizare de până acum?

Cred că cea mai mare realizare este maturitatea dobândită, lăsând la o parte responsabilitatea fiecărui  rol, dar și acele schimbări care s-au întâmplat la nivel personal. Aici investim în coaching și în dezvoltarea oamenilor. Dacă o persoană este serioasă în dezvoltarea sa și dorește să devină mai bună – aici e locul potrivit. Este unul din motivele pentru care am rămas aici, dar și faptul că am avut șansa să vorbesc cu mentori (coordonatori) care m-au ghidat şi au crezut în mine că pot să fac lucruri mărețe.

  1. Oferă-ne câteva sfaturi referitor la cum să reuşeşti în carieră.

Cred că e important pentru fiecare să-și definească ce înseamnă succesul pentru sine. Pentru mine înseamnă să aflu informații noi și să dobândesc experiență. Am avut un profesor la universitate care vorbea despre educație continuă. În perioada aceasta este important să ne amintim de acest concept, deoarece nu știm niciodată cum se modifică locurile de muncă, așa că e necesar să ținem pasul cu aceste schimbări. Trebuie să fii flexibil în gândire și să înveți din orice situaţie. Ştiu că pentru unii succesul înseamnă să ajungă manageri peste noapte, dar în cazul acesta oamenii vor fi dezamăgiți, pentru că vor fi confruntaţi cu multe situații care cumva îi vor copleși. Un sfat pentru studenți ar fi să-și trăiască studenția, dar și să învețe din fiecare oportunitate, deoarece nu se știe niciodată în viață când un lucru va deveni important pentru ei sau îi va schimba.

  1. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai înfruntat? Cum ai reușit să treci peste ele?

Una din cele mai mari provocări la început a fost să învăț cum să mă organizez și să prioritizez lucrurile pentru a completa sarcinile la timp. Un alt lucru care are legătură cu acesta a fost să învăț să fac pași mici. Fiecare realizare oricât de mică e un succes. De exemplu, dacă nu am ajuns coordonator de echipă până la finalul anului nu înseamnă că e un lucru negativ, atâta timp cât am reușit să ating acele obiective zilnice sau cele de la final de semestru. O altă provocare este atunci când faci sarcini repetitive și e important să reusești să te motivezi pe termen lung. Lucrul care m-a ajutat în cazul acesta a fost să mă implic în proiecte adiționale și în alte arii, cum ar fi livrarea de training-uri.

  1. Spune-ne 3 lucuri pentru care iubești OD.

 Planuri de dezvoltare continuă – întotdeauna încercăm să ne punem în situații care nu sunt comfortabile pentru noi și să învățăm să ne depășim fricile.

Colegii: există o atmosferă faină și mă simt ca acasă – când am revenit din maternitate mă simțeam ca făcând încă parte din tot.

Rolul pe care-l am acum implică colaborarea cu alte departamente și este plăcut când te întorci înapoi în companie și să ai sentimentul că te întorci acasă. Pentru mine e mai mult decât un job, e un loc unde pun pasiune și energie în ceea ce fac.

      9. Care e motto-ul tău?

Echilibru între viața profesională și personală. E important să investești în cariera ta și, la finalul zilei, când mergi acasă, să ştii că e cineva/ceva care îți dă energie și te face să mergi mai departe. Nu m-am plictisit în cei doi ani cât timp am stat cu fiul meu. A fost o experiență frumoasă, deoarece am investit în mine, citind despre cum funcționează creierul nostru şi inteligența emoțională. Dar, apoi, am simțit că mă pricep să fiu o bună mamă și că pot mai mult decât atât. Așa că m-am întors înapoi cu multă energie și cu dorința de a combina cele două domenii.

 

 

0 comentarii on Brand Ambassador – Claudia Bodea (Episodul 1)

Tell us what do you think.

Nu sunt comentarii la acest articol

Add a Comment

Fill in the form and submit.