Skip to content

Brand Ambassador – Alina Savu (Episodul 8)

By HR | | 0

Serioasă, dedicată şi jovială, Alina este unul din colegii noştri care se străduieşte să aducă excelenţa în munca sa. Nu este numai harnică ci şi răbdătoare în atingerea scopurilor sale. Suntem încântaţi să o avem ca un model demn de urmat. Mai jos, vei găsi mai multe detalii despre parcursul ei în Office Depot.

1. Spune-ne mai multe despre tine la nivel personal.

Îmi place să citesc. Am acasă o librărie destul de complexă cu multe cărţi. Recent, am început să citesc despre istoria franceză deoarece mi-am petrecut vacanţa de vară în Franţa. Am vizitat câteva castele şi am dorit să cunosc povestea din spatele lor. De asemenea, îmi place să citesc romane poliţiste – domeniul acesta este un aspect destul de fascinant pentru mine. Pe lânga asta, îmi face plăcere să mă uit la filme psihologice. Există o similaritate între filmele dectective şi rolul pe care-l am acum. De exemplu, când investighez anumite discrepanţe în facturi. Deci, e o muncă de detectiv ceea ce facem aici– să înţelegem unde există o diferenţă, unde putem să schimbăm direcţia. Îmi place să mă uit la ,,CSI New York’’, ,,Chicago PD’’ şi ,,Criminal Minds’’ dar, atunci când vreau să mă relaxez, mă uit la ,,Friends’’.

2. Spune-ne mai multe despre rolul tău în cadrul Office Depot.

Rolul meu acum este de Deputy Operations Manager pentru echipele de Trade în cadrul Departamentului de Accounts Payable. Pe lângă coordonarea echipei mele, ajut, de asemenea, şi alte trei echipe pentru a avea un departament solid.

3. Revenind la începutul călătoriei tale în Office Depot, ai putea să ne împărtășești titlul poziției tale de atunci?

Am început ca şi Asistent pentru echipele din Franţa dar, după schimbarea de structură în departamentul nostru, am devenit senior în acest rol şi am avut şansa să lucrez cu mai mulţi oameni. Primul meu rol în echipă a fost diferit faţă de ceilalţi. Echipa era formată din 12 persoane dar 6 persoane făceau acelaşi proces cu anumite diferenţe în sarcinile specifice. La început, când am învăţat procesul, eram întotdeauna în spate deoarece am avut 3 procese, doar unul era similar cu al celorlalţi şi la celelalte două a trebuit să le descopăr eu. Deci, a trebuit să pun informaţia cap la cap pentru a înţelege ce se întâmplă. De-a lungul timpului eram cunoscută drept doamna care se ocupă de facturile de Dropship pentru echipă. Îmi aduc aminte de un moment amuzant: coordonatorul ne-a dat o ciornă de factură şi a încercat să facă tot ce a putut pentru a ne face să înţelegem. Deci, ne-a spus să creăm în sistem anumite facturi pentru a ne demonstra nouă că înţelegem procesul. Am încercat dar nu era o experientă prea drăguţă. Nici nu ştiam cum arată o factură în original din Franţa şi a fost frustrant la un moment dat. Ziua următoare coordonatul ne-a ajutat şi a sunat în Franţa pentru a ne trimite un fax cu anumite facturi pentru a înţelege mai bine. O săptămână mai târziu am primit câteva facturi. A fost o cutie plină şi chiar am făcut poze fiindcă eram aşa de încântaţi.

4. Ce îți amintești din prima ta zi la Office Depot? Povestește-ne câteva lucruri despre cum era pe atunci.

A fost la City Plaza Hotel. Eram 7 echipe de Franţa, în jur de 60 de persoane. A fost o zi cu multe prezentări despre companie. Ceea ce îmi aduc aminte este că a fost prezentarea despre valorile companiei şi toţi luam notiţe – părea că e ceva foarte important. Toată lumea încerca să scrie tot ce era pe slide neştiind că la final vom primi toate materialele printate. A fost multă informaţie prezentată şi nu am ştiut diferenţa dintre ceva ce era împărtăşit cu noi pentru a avea o înţelegere mai bună despre companie şi ceva ce era chiar important şi era necesar să fie notat pentru a ne uita după acea informaţie din când în când.

5. Care a fost cea mai mare realizare de până acum?

Azi sunt capabilă să iau decizii luând în considerare informaţia solidă dobândită şi experienţa vastă. Acum nouă ani am discutat anumite probleme pe care le aveam în echipă cu colegii nostri din Franţa. La un moment dat eram frustraţi că noi nici nu terminam bine de descris problemele cu care ne confruntam că deja colegii noştri din Franţa, având mai multă experienţă, ne şi ofereau soluţia. Cum au reuşit să facă asta? Ce ştiu ei şi noi nu? De unde putem să luăm informaţia asta? Cum putem să ajungem la acel nivel de complexitate şi înţelegere? Cred că acum, situaţia e cam aceeaşi deoarece colegii vin la mine pentru soluţii şi sunt uimiţi cum de reuşesc să ajung la soluţia respectivă deşi ei încercau alte variante înainte să mă întrebe. Cred că experienţa pe care o câştigi e importantă, situaţiile pe care le întâlneşti şi oamenii interesanţi cu care lucrezi şi de la care poţi învăţa multe lucruri.  Deci, asta e ceva de care sunt mândră.

6. Oferă-ne câteva sfaturi referitoare la cum să reuşeşti în carieră.

Pentru mine este vorba de a munci din greu. Sunt foarte pasionată de ceea ce fac. Când am avut interviu la început, echipa de HR a văzut foarte bine la ce sunt bună şi m-a plasat în departamentul corect. E necesar să adaug şi răbdarea deoarece nu am vrut să ocolesc anumiţi paşi. Am început ca şi asistent apoi am fost promovată la specialist unde am stat pe acest rol mai mult de 4 ani. În această poziţie am văzut mai multe situaţii şi am câştigat cunoştinţele necesare pentru a fi Team Leader.

7. Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai înfruntat? Cum ai reușit să treci peste ele?

La un moment dat, la început cred că au existat anumite diferenţe culturale între România şi Franţa. În 2015, când s-a făcut o schimbare în structura europeană eram deja familiarizată cu tot ce se întâmpla în Franţa – cum să comunicăm, cum să ne creştem relaţiile. Totul era despre cum să se ajusteze diferite persoane la diferitele ţări. Ne-am dat seama că, atunci când anumiţi colegi de-ai mei au primit e-mail-uri în engleză tonul era un pic agresiv, dar în timp ce primeau e-mail-uri în italiană sau franceză erau mult mai liniştitori. Am reuşit să ne dăm seama despre acest lucru şi acum nu mai e o problemă.

Un alt obstacol a fost în ceea ce priveşte echipa – atunci când căutam persoana potrivită pentru un rol. Acest lucru poate lua timp şi perioada ca o persoană să lucreze eficient e diferită de la un individ la altul. Pe lângă acest lucru, noi ne luptăm să oferim performanţa pe care am stabilit-o iniţial să o avem fără să luăm în considerare faptul că, într-un trimestru, un coleg are dificultăţi a-şi executa sarcinile la nivelul aşteptat. Cred că lucrând cu oamenii, am învăţat să le cunosc punctele tari şi slabe şi să folosesc fiecare dintre ele pentru a acoperi totul în echipă.

8. Care sunt lucurile pentru care iubești OD?

  • Oamenii:  petrecem foarte mult timp împreună –găsim activităţi pe care să le facem în afara rolului: mersul la filme, teatru şi cină
  • Atmosfera: chiar simţi că aparţii aici 

9. Care e motto-ul tău?

Dă tot ce e mai bun din tine. Spun acest lucru echipei mele in diferite feluri – să încerce să evite superficialitatea în tot ceea ce fac. Faci un lucru cap-coadă sau nu-l faci. Asta este o traducere a ceea ce înseamnă să fii cel mai bun.

0 comentarii on Brand Ambassador – Alina Savu (Episodul 8)

Tell us what do you think.

Nu sunt comentarii la acest articol

Add a Comment

Fill in the form and submit.